7 Haziran 2008 Cumartesi

E okul öğrenci arama

karne

e okul sisteminde bir önceki yazıda ilgili alanların açıklamaları yapılmıştı. şimdi giriş ekranın resmini ekliyorum, bir önceki e okul öğrenci arama yazısında açıklama yaptığımız alanın öğeleri bu resimdeki gibidir.



Veliler kötü karneler için lütfen sinirlenmeyiniz :) Çocuktur, hatalı oldugunu geçte olsa birgün mutlaka anlayacaktır (:

E okul öğrenci arama

Bu sayfada öğrenciye ait bazı bilgiler girilerek öğrenci arama işlemi gerçekleştirilmektedir.

TC Kimlik No: Arama yapılacak öğrencinin TC Kimlik numarasının girileceği alandır.
Okul No: Arama yapılacak öğrencinin okul numarasının girileceği alandır.
Adı: Arama yapılacak öğrencinin adının girileceği alandır.
Soyadı: Arama yapılacak öğrencinin soyadının girileceği alandır.
Sınıfı: Arama yapılacak öğrencinin sınıfının girileceği alandır.
Şubesi: Arama yapılacak öğrencinin şubesinin girileceği alandır.
Durumu: Arama yapılacak öğrencinin öğrencilik durumunun girileceği alandır.

NOT!: Burada hiçbir alanı doldurmadan da Ara butonuna tıklayarak tüm öğrencilerin listelenmesini de sağlayabilirsiniz. Listeleme işinden sonra seçtiğiniz öğrenciye ait bilgileri butonuna tıklayarak getirebilirsiniz. Diğer ekranların işlevselliğini sağlayabilmek için bir öğrencinin seçili olması gerekmektedir. Öğrenci dosya bilgileri seçili olan öğrenci üzerinden gidecektir.

E okul sınav tarihleri

e-Okul Modülü içinde Sınav Tarihleri ve Gelişim Raporu ekranlarını anlatır. İlgili bağlantıya aşşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz (eskişehir)

eskisehir.meb.gov.tr/eOkul/esBelge/SINAV_TAR_VE_GEl_RPR.pdf

E okul kurulum işlemi modülü

Kurum İşlemleri Modülü; e okul ve öğrenciye ait işlemleri yürütür ve denetler.

Okula ait bilgilerin girilmesi - okulun öğretim şeklinin belirlenmesi - Türk ve yabancı uyruklu öğrencilerin kaydının yapılması, şube eklenmesi - ücretli derse giren öğretmenlerin bilgilerinin girilmesi ve öğrenci fotoğraflarının eklenmesi bu modül kullanılarak yapılabilecek işlemlerdir. Kurum İşlemleri modülünün giriş sayfası aşağıda görüntülenmiştir.

Eğitim - Öğretim Dönemi: Ekranın sol tarafında bulunan e-okul Kurum İşlemleri başlığı altında olup işlem yaptığınız eğitim-öğretim dönemi buradan seçilmelidir. Programa her girişte otomatik olarak aktif dönemi getirecektir. Daha önceki dönemlerde yaptığınız işlemleri ve bilgileri görebilmek için bu açılır listeyi kullanarak dönem seçebilirsiniz.

E okul bilgi güncleleme

Bu sayfada okula ait genel bilgilerin bulunduğu bir tablo bulunmaktadır.

Adres: Okulunuza ait adres bilgilerini gireceğiniz alandır.

Telefon No: Okulunuza ait telefon numarası bilgilerini gireceğiniz alandır.

Faks No: Okulunuza ait faks numarası bilgilerini gireceğiniz alandır.

Web Sayfası: Eğer okulunuza ait bir web siteniz varsa web adresini girebileceğiniz alandır.

E-Posta: Eğer okulunuza ait bir e-posta adresi varsa bu hesaba ait bilgileri girebileceğiniz alandır.

Kurum Tipi: Okulunuzun kurum tipi bilgisini gireceğiniz alandır.
Yukarıda sayılan alanlar dışında herhangi bir güncelleme yapamazsınız.

E okul bilgi güncleleme

Bu sayfada okula ait genel bilgilerin bulunduğu bir tablo bulunmaktadır.

Adres: Okulunuza ait adres bilgilerini gireceğiniz alandır.

Telefon No: Okulunuza ait telefon numarası bilgilerini gireceğiniz alandır.

Faks No: Okulunuza ait faks numarası bilgilerini gireceğiniz alandır.

Web Sayfası: Eğer okulunuza ait bir web siteniz varsa web adresini girebileceğiniz alandır.

E-Posta: Eğer okulunuza ait bir e-posta adresi varsa bu hesaba ait bilgileri girebileceğiniz alandır.

Kurum Tipi: Okulunuzun kurum tipi bilgisini gireceğiniz alandır.
Yukarıda sayılan alanlar dışında herhangi bir güncelleme yapamazsınız.

E okul öğretim şekli

Bu sayfada okulunuzun öğretim şeklini belirtebilirsiniz.

Normal Öğretim: Eğitim-öğretimi tam gün yapan okullar için kullanılabilecek bir seçenektir.

İkili Öğretim: Eğitim-öğretimi sabah ve öğle olarak yapan okullar için kullanılabilecek bir seçenektir.

E-okul öğrenci ekleme

Bu sayfada uyruğu T.C. olan öğrenciler için yeni kayıt yapabilirsiniz.

T.C Kimlik No: Bu alana öğrenciye ait TC Kimlik numarasını girdikten sonra kırmızı ok ile gösterilen butona tıkladığınızda öğrenciye ait adı, soyadı, baba adı, doğum yeri ve doğum tarihi bilgileri İçişleri Bakanlığından otomatik olarak gelecektir.

Kişinin TC kimlik numarası yazılıp ilgili butona basıldığında sistem tarafından yaş kontrolü yapıldıktan sonra öğrencinin bilgileri öğrenci işlemleri modülünde bulunan Nüfus Cüzdanı Bilgileri (IOGO2003), Babanın Nüfus Cüzdanı Bilgileri (IOGO2005), Annenin Nüfus Cüzdanı Bilgileri (IOGO2006), Kardeşinin Bilgileri (IOGO2007) ekranlarına gelecektir.

Sınıfı/Şubesi: Öğrenciyi kaydedeceğiniz sınıf ve şube bilgisini gireceğiniz alandır.
Yabancı Dil: Öğrenciye ait yabancı dil bilgisi gireceğiniz alandır.
Okul Numarası: Öğrencinin okul numarasını gireceğiniz alandır. Bu alanların hemen altında bulunan kısım da ise bilgi girişi yapılan son 5 öğrenci listelenmektedir. Burada butonuna tıklayarak öğrenciye ait bilgileri görüntüleyebilirsiniz.

3.1.2.2 Yabancı Öğrenci Ekle
Bu sayfada yabancı uyruklu öğrenciler için yeni kayıt yapabilirsiniz. Öğrenci Kimlik Bilgileri altında bulunan alanlar; Öğrenci Uyruğu: Öğrencinin uyruğunu seçebileceğiniz alandır.
Öğrenci Kimlik No: Yabancı uyruklu öğrenciler için öğrenci kimlik no alanı doldurulmayacaktır, sistem bu öğrenciler için otomatik olarak kimlik numarası üretecektir.
Adı: Öğrencinin adını girebileceğiniz alandır.
Soyadı: Öğrencinin soyadını girebileceğiniz alandır.
Baba Adı: Öğrencinin baba adını girebileceğiniz alandır.
Anne Adı: Öğrencinin anne adını girebileceğiniz alandır.
Doğum Yeri: Öğrencinin doğum yerini girebileceğiniz alandır.
Doğum Tarihi: Öğrencinin doğum tarihini girebileceğiniz alandır.
Cinsiyeti: Öğrencinin cinsiyetini seçebileceğiniz alandır.
Medeni Hali: Öğrencinin medeni halini girebileceğiniz alandır.
Velisi Kim: Öğrencinin velisinin kim olacağını seçebileceğiniz alandır.

Veli Bilgileri altında bulunan alanlar;
Veli Uyruğu: Öğrenci velisinin uyruğunu seçebileceğiniz alandır.
Veli Kimlik No: Eğer öğrenci velisi yabancı uyruklu ise veli kimlik no alanı doldurulmayacaktır, sistem bu kişi için otomatik olarak kimlik numarası üretecektir. Eğer T.C uyruklu ise bu alana veliye ait TC Kimlik numarasını girmeniz gerekmektedir.

Baba Bilgileri altında bulunan alanlar;
Baba Uyruğu: Öğrencinin babasının uyruğunu seçebileceğiniz alandır.
Baba Kimlik No: Eğer öğrencinin babası yabancı uyruklu ise baba kimlik no alanı doldurulmayacaktır, sistem bu kişi için otomatik olarak kimlik numarası üretecektir. Eğer T.C uyruklu ise bu alana babaya ait TC Kimlik numarasını girmeniz gerekmektedir.

Anne Bilgileri altında bulunan alanlar;
Anne Uyruğu: Öğrencinin annesinin uyruğunu seçebileceğiniz alandır.
Anne Kimlik No: Eğer öğrencinin annesi yabancı uyruklu ise anne kimlik no alanı doldurulmayacaktır sistem bu kişi için otomatik olarak kimlik numarası üretecektir. Eğer T.C uyruklu ise bu alana anneye ait TC Kimlik numarasını girmeniz gerekmektedir.
Öğrenci Ders ve Sınıf Bilgileri altında bulunan alanlar;
Sınıfı/Şubesi: Öğrenciyi kaydedeceğiniz sınıf ve şube bilgisini gireceğiniz alandır.
Yabancı Dil: Öğrenciye ait yabancı dil bilgisi gireceğiniz alandır.
Okul Numarası: Öğrenciye verilecek okul numarasını gireceğiniz alandır.
Bu alanların hemen altında bulunan kısım da ise bilgi girişi yapılan son 5 öğrenci listelenmektedir. Burada butonuna tıklayarak öğrenciye ait bilgileri görüntüleyebilirsiniz.

E-okul Şube işlemleri

Bu grupta, okula ait sınıfların şube oluşturma işlemleri ile okulda derse giren ve İLSİS’te kayıtlı olmayan öğretmenler için giriş yapılabilecek sayfalar bulunur.

Şube Ekle Okulda bulunan şubelerin tanımlanacağı ekrandır. Her eğitim-öğretim dönemi için şube tanımlama işleminin yapılması gerekir. Bu sayfada yeni bir şube ekleyebilirsiniz daha önce eklemiş olduğunuz şube üzerinde çeşitli işlemler yapabilirsiniz. Ekleme işleminde sınıf ve şube seçimi zorunlu alanlardır.

Sınıf: Ekleyeceğiniz sınıfı seçebileceğiniz alandır.

Şube: Ekleyeceğiniz şube adını(A,B,C…) seçebileceğiniz alandır.

Müdür Yardımcısı: Yukarda seçmiş olduğunuz sınıf ve şubeden sorumlu müdür yardımcısını seçebileceğiniz alandır.(Bu alana bilgiler İLSİS’ten gelecektir.)

Sınıf Öğretmeni: Yukarda seçmiş olduğunuz sınıf ve şubeden sorumlu sınıf öğretmenini seçebileceğiniz alandır. (Bu alana bilgiler İLSİS’ten gelecektir.)

Sınıf Başkanı: Daha önce bu sınıf ve şubeye kaydetmiş olduğunuz öğrenciler bu açılır listede görüntülenir. Bu öğrenciler arasından sınıf başkanı seçebileceğiniz alandır.

Sınıf Başkan Yardımcısı: Daha önce bu sınıf ve şubeye kaydetmiş olduğunuz öğrenciler bu açılır listede görüntülenir. Bu öğrenciler arasından sınıf başkan yardımcısı seçebileceğiniz alandır.
Şube Sabah/Öğlen Grubu: Ekleyeceğiniz şube için öğretim şeklini seçebileceğiniz alandır.

Şube Durumu: Ekleyeceğiniz şubenin açık veya kapalı olmasını seçebileceğiniz alandır.
Bu alanların hemen altında sistemde kayıtlı şube bilgileri görülmektedir. Bu kısımda butonuna tıklayarak şubelere ait bilgileri görüntüleyebilirsiniz. Şube silme işlemi yapamazsınız ancak şubeyi açık veya kapalı duruma getirebilirsiniz.

Ücretli Öğretmen Ekle Bu sayfada okulunuzda çalışan fakat İLSİS’ te kaydı bulunmayan vekil veya ücretli öğretmenler için yeni kayıt yapabilirsiniz. Ekranda da belirtildiği gibi burada yapacağınız kayıtlar İLSİS’ i etkilemeyecektir.

T.C Kimlik No: Personele ait TC Kimlik numarasını girdikten sonra kırmızı ok ile gösterilen butona tıkladığınızda personele ait ad, soyad, bilgileri gelecektir.

Branşı: Personele ait branş bilgisini seçebileceğiniz alandır.

Başlama Tarihi: Personelin okulunuzda göreve başlama tarihini girebileceğiniz alandır.

Ayrılma Tarihi: Personelin okulunuzdan ayrılış tarihini girebileceğiniz alandır.

Ayrılanları Gösterme: Bu kutucuk işaretli iken okulunuzda daha önce görev yapmış fakat ayrılmış öğretmenleri aşağıda bulunan personel listesinde göremezsiniz. Eğer kutucuğun işaretini kaldırırsanız ayrılmış olan personelinizi de görebilirsiniz.

E-okul resim işlemleri

E+okul Okuldaki öğrencilere ait fotoğrafları bu sayfada ekleyebilirsiniz.

Resim Ekle Bu ekranda öğrenciye ait resim durumlarını(tümü resmi olanlar, resmi olmayanlar) listeleyebilir daha sonra resmi olmayan öğrenciler için resim ekleyebilirsiniz.
Sınıfı/Şubesi: Listelemek istediğiniz sınıf ve şubeyi seçebileceğiniz alandır. Resim Durumları: Bu açılır listede Tümü, Resmi Olanlar, Resmi Olmayanlar seçenekleri mevcuttur. Bu seçeneklerden istediğiniz bir tanesini seçip kırmızı ok ile gösterilen Listele butonuna tıkladığınızda duruma uygun öğrenciler listelenecektir. Listele butonuna tıkladığınızda aşağıdaki gibi bir ekran gelecektir. Bu ekranda butonuna tıklayarak öğrenciye ait varsa resim bilgilerini görebilirsiniz yoksa resim ekleyebilir ve güncelleyebilirsiniz.

Gelen ekranda öğrenciye ait resim alanı boşsa kırmızı okla işaretlenmiş Browse (Gözat) butonuna tıklayarak öğrenciye ait resmi açılan pencereden bilgisayarınızda bularak işaretleyip Aç(Open) düğmesine basarak ekleyebilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken iki önemli nokta vardır. Bunlardan ilki sayfada da belirtilmiş olan ekleyeceğiniz resmin; son 6 ay içinde çekilmiş, 105×102 piksel boyutlarında ve Jpeg formatında olmasıdır. Diğeri ise ekleyeceğiniz resmin boyutlarının 10 KB’ı geçmemesi gerektiğidir.

E-okul kullanıcı tanımlama

e-Okul Modülünde Kullanıcı Tanımlama
Tüm ilkögretim Okullarımızın e-Okul Modülünde belirli islemleri yapabilmeleri için ders ögretmenlerini yetkilendirmeleri gerekmektedir. Bunun için Kurum Kodu ve Sifresi ile e-Okul modülüne giris yapacak, ilgili ögretmene Kullanıcı Adı ve Sifresi tanımlayacaktır.

Kullanıcı tanımlama islemi asagıda açıklanmıstır.

1. meb.gov.tr internet adresine baglanınız.

2. Kurum Kullanıcı Adı ve Sifresi ile ile sisteme giriniz.

3. Önce Grup tanımlamanız gerekmektedir.

Bunun için Yönetici Modülü – Güvenlik Grupları – Açılan Gruplar menüsüne tıklatınız. Yeni dügmesine tıklatıp Grup Adı ve Açıklama giriniz ve kaydediniz.

4. Sonra Grup yetkilerini tanımlamanız gerekmektedir: Bunun için resimde görülen yere tıklatınız.

5. Grup Yetkilerini belirleyiniz. Grup yetkileri asagıdaki ekranda görünmektedir. Gruba vermek istediginiz yetki kutularına onay isareti koyunuz. Tüm yetkileri belirledikten sonra Kaydet dügmesine tıklatıp kaydediniz. Tüm gruplara resimde görülen (Notlar ve Duyurular ekranındaki Yazdır ve Görüntüle) yetkilerin verilmesi zorunludur. Bu yetki verilmemis kullanıcılar sistemden dısarı atılmaktadır. Gruba verilecek yetkilere Okul Müdürü karar verecektir. Böylece birkaç yetki grubu tanımlamanız yeterli olacaktır. (Örnegin; Ogretmenler, MdYrd gibi)

6. Artık Kullanıcı tanımlayabilirsiniz. Bunun için Yönetici Modülü – Kullanıcı slemleri – Tanımlama Bilgileri menüsüne tıklatınız. Yeni dügmesine tıklatınız. Kullanıcı Adı olarak benzersiz bir Takma Ad kullanınız. Verdiginiz kullanıcı adı bu modülde Türkiye çapında tek olmalıdır. Bu konuda hata uyarısı alırsanız, baska bir kullanıcı adı deneyiniz. Kullanıcının TC Kimlik Numarasını giriniz. T:C Kimlik No Kısıtlaması önemlidir. Ögretmenler için bu deger mutlaka girilmelidir. Böylece Ogretmen kullanıcısı sadece kendine ait Sube/Ders ekranlarında yetkili olacak, diger Sube/Ders ekranlarında yetkili olmayacaktır. Sifre ve aynı sifreyi Sifre Onayı kutusuna giriniz. Kaydet dügmesine tıklatınız. Kullanıcı tanımlama bitmistir. Baska bir kullanıcı tanımlama için tekrar Yeni dügmesine tıklatınız.

7. Tanımlanmıs kullanıcılarda degisiklik yapmak veya silmek te mümkündür.
Bunun için
Bunun için Yönetici Modülü – Kullanıcı slemleri – Alt Kullanıcılar menüsüne tıklatınız.
Kullanıcı listesi ekrana gelecektir.
Degistirmek veya silmek istediginiz kullanıcıyı tıklatıp açınız.
Kullanıcı bilgileri ekrana gelecektir.
Burada sifre ve diger bilgileri degistirebilirsiniz. Daha sonra Kaydet dügmesi ile bilgiler güncellenmis olur.
Kullanıcıyı silmek isterseniz, menüdeki Sil dügmesini tıklatınız.

E-okul Nakil işlemleri

6,7 ve 8. sınıfı olmayan taşımalı okullarda sınıf atlatma işlemi aşağıda açıklandığı şekilde yapılacaktır.

1.Öğrencilerin öncelikle kayıtlı oldukları okulda sınıf atlatma işleminin yapılması gerekir. Okulda altıncı sınıf şubesi olmadığı için programdan 6. sınıf şubeleri eklenmelidir.

2.Öğrenciler yeni eklenen şubelere sınıf atlatılarak 6. sınıf olarak gösterilmelidir.
3.Taşınılan okul müdürlüğünden nakil başvuruları girilerek nakil işlemi tamamlanmalıdır.
4.Yeni açılan şubeler, okulda 6. sınıf olmadığı için programın diğer ekranlarında sorun yaratmaması için kapalı hale getirilmeli yada silinmelidir.